GEMS Education partners with Arizona State University for innovative online college pathway

15th August 2021

  • GEMS secondary students can now earn ASU credits while studying at high school
  • Collaboration part of GEMS drive to expand access to education through technology
  • ASU named USA’s number one ‘Most Innovative School’ for six consecutive years

DUBAI, United Arab Emirates: GEMS Education today announces a unique collaboration with Arizona State University (ASU), one of the United States’ most digitally-driven universities focused on expanding global access to education and named the number one ‘Most Innovative School’ by US News & World Report for six years running.

Through this new collaboration, GEMS students will get the chance to take rigorous college-level courses taught directly by university faculty and earn college credit – all while still in high school.

The re-imagined online learning experience is highly flexible, and students can design their own tailored pathway, preparing them in advance for university success. GEMS students will also gain valuable university credits, resulting in significant savings in terms of both time and money if they choose to enrol at ASU to earn an undergraduate degree. The earned credit can also potentially be transferred to any accepting university.

ASU’s expanding list of world-class courses are taught by leading experts in their respective fields, and GEMS students will be able to choose from over 20 of ASU’s first-year Universal Learner Courses, such as Accounting for Business, Introduction to Astronomy, Sustainable Engineering, and Computer Science.

ASU is a comprehensive public research university based in Tempe, Arizona. It is rated a top world university by the Center for World University Rankings and ranked #9 in the world for global impact by Times Higher Education.

For more information, visit: https://www.gemseducation.com/academic-success/GEMS-ASU/

Sunny Varkey, Chairman and Founder, GEMS Education, said: “Our partnership with ASU is fundamental for us as we strive to be at the forefront of innovation in education globally. We are always looking at ways to bring innovation to the classroom, and use technology to enhance the experience of our students, teachers and parents. Innovation and technology are at the heart of our business as we move forwards.”

Dino Varkey, Group Chief Executive Officer, GEMS Education, said: “We are continuously looking for new ways to enhance the opportunities for our students as we prepare them for the exciting, tech-driven future that awaits them. This partnership with ASU offers our students an innovative way to get the very best and latest expert tuition across a number of exciting areas, giving them a wonderful foundation for their university studies, including all-important course credits.”

Maria Anguiano, Executive Vice President of Learning Enterprise, Arizona State University, said: “ASU is on a mission to design new models for educational access and to raise academic achievement for all learners across the globe. Through this collaboration, GEMS Education students can get a head-start on their university studies through our rigorous online courses designed and delivered using the latest technological innovations.”

خبر صحفي
التاريخ: 15 أغسطس 2021


جيمس للتعليم" تتعاون مع جامعة ولاية أريزونا لتقديم تعليم جامعي مبتكر عن بعد لطلابها

-    يمكن لطلاب المرحلة الثانوية في مدارس جيمس حضور صفوف جامعية بالتزامن مع تعليمهم المدرسي
-    يهدف التعاون إلى تعزيز فرص الطلاب والارتقاء بتجربتهم التعليمية من خلال الاستخدام الأمثل للتكنولوجيا
-    صنفت جامعة ولاية أريزونا "المؤسسة التعليمية الأكثر ابتكاراً" في الولايات المتحدة لست سنوات متتالية
دبي، الإمارات العربية المتحدة: أعلنت مجموعة جيمس للتعليم عن التعاون مع جامعة ولاية أريزونا (ASU) التي تعد من أكثر الجامعات الأميركية تطوّراً على المستوى الرقمي، لتمكين طلاب المرحلة الثانوية من الالتحاق بدورات جامعية عن بعد من على مقاعد الدراسة، في خطوة فريدة من نوعها تهدف إلى تحضيرهم للحياة
الجامعية وتحقيق النجاح.
ويمكن للطلاب اختيار المسار التعليمي الخاص بهم بمرونة وحضور أكثر من 20 دورة تدريبية مكثفة من قبل هيئة تدريسية متخصصة في مختلف المجالات، منها المحاسبة وعلم الفلك والهندسة المستدامة وعلوم الحاسوب، كما يستطعون اكتساب درجات حضور قيّمة تمكنهم من توفير الوقت والمال في حال اختاروا الالتحاق بجامعة ولاية أريزونا أو غيرها من الجامعات الرائدة.
وقال صني فاركي، مؤسس ورئيس مجلس إدارة مجموعة جيمس للتعليم: "عقدنا اليوم شراكة مهمّة جداً مع جامعة ولاية أريزونا، وذلك ضمن سعينا لنكون في مقدّمة مسيرة الابتكار في التعليم عالمياً. نبحث دائماً عن طرق جديدة للاستفادة من مختلف الابتكارات في الفصول، ونستخدم التكنولوجيا لتحسين تجربة طلابنا ومعلمينا وأولياء الأمور، ولذلك يصب كل من الابتكار والتكنولوجيا في جوهر عملنا".
ومن جانبه، ذكر دينو فاركي، الرئيس التنفيذي لمجموعة جيمس للتعليم: "نبحث دائماً عن طرق مبتكرة للارتقاء بالفرص التي نقدمها لطلابنا، حيث نحرص على تمكينهم وصقل مهاراتهم وتحضيرهم للمستقبل ما بعد الحياة المدرسية، بما فيه من اعتماد كبير على التكنولوجيا. ستوفّر هذه الشراكة مع جامعة ولاية أريزونا أسلوباً مبتكراً للحصول على أفضل المواد التعليمية وأحدثها في عددٍ من المجالات الممتعة، وستمكّن طلابنا من بناءٍ أساسٍ متين لدراستهم الجامعية، بما في ذلك اكتساب درجات الحضور التي تعد في غاية الأهمية".

ولفتت ماريا أنجويانو، نائب الرئيس التنفيذي لشؤون المشاريع التعليمية في جامعة ولاية أريزونا: "تعمل جامعتنا على ابتكار أساليب رائدة للتعليم الجامعي من خلال تعزيز فرص الطلاب في مختلف أنحاء العالم لتحقيق الإنجازات الأكاديمية. وتساهم هذه الخطوة المتمثلة بالتحاقهم بالدورات الجامعية عن بعد في تحضيرهم للدراسة الجامعية بشكل مبكر، خصوصاً أنه يتم تصميمها وتنفيذها باستخدام أحدث الابتكارات التكنولوجية".
يذكر أن جامعة ولاية أريزونا مؤسسة أكاديمية بحثية شاملة مقرها في مدينة تمبي بولاية أريزونا الأميركية، وهي مصنفة جامعة عالمية ممتازة من قبل "مركز تصنيفات الجامعات العالمية"، وتحتل المركز التاسع بالنسبة للتأثير العالمي وفقاً لمؤسسة "تايمز للتعليم العالي"، كما حصدت لقب "المؤسسة التعليمية الأكثر ابتكاراً" من قبل "يو إس نيوز أند وورد ريبورت" لست سنوات على التوالي.